19 mars 2013

Vaccination

Idag vaccinerades lillan mot tuberkulos. Något hon borde fått när hon var 6 månader, men eftersom sjukvården i Sverige inte ligger på topp så "glömdes hon bort".. Det var nära på att hon skulle få rutintestas för TBC innan vaccinationen (det ska man göra om man gör det "för sent") men som tur är slapp vi den biten! Hoppas allt gått rätt till nu iaf.. De frågade
många ggr om hon kommit i kontakt med ngn som har sjukdomen eller om det finns i närmsta släkten. Nej säger jag, men inte kan väl jag vara säker på att någon random människa på stan har det..?
Va ska man säga.........

Lillan grät redan när sköterskan tvättade rent armen och det blev ju bara värre när jag var tvungen att hålla fast henne. Usch! Försökte hålla både henne och mig själv lugn! Det gick ändå över ganska snabbt när sköterskan backade från henne när hon fick onda blicken haha..
Tråkig nog har hon 1 årsvaccinationen kvar som ska tas om ca 2 veckor just när hon börjat sin inskolning... Hoppas den inte rubbas helt...

Denna dag har annars bestått av spring spring spring. Först på jobbet sen här hemma.. Lillan tycker det är så roligt när man hoppar o stampar med fötterna haha. Hon försöker hon med :)
En del städning har jag fått gjort, men vi skulle behöva en ordentlig storstädning från golv till tak..
Imorgon ska jag på MRL igen :)
Och på torsdag ska jag och lillasyster testa på Box för första gången.. 75 minuter -pust-

Nu ska jag sova iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar