21 mars 2013

En dålig syster

Stress hela dagen.. Från jobbet, till stan med en tösa med mindre bra humör (enligt andra föräldrar "pojken är ledsen" haha), hem o lägga lillan som busade en lång stund.. Pust!
Äntligen kan jag slappna av en stund.
Kul att lillan somnade själv med en (hör o häpna) gosedjur i famnen! Brukar annars vilja hålla handen en stund, men denna gång gav jag bara nallen.. Tydligen var det OK för damen :) det negativa med allt detta är att det är Hello Kitty! Haha jag försöker undvika det så gott det går men denna har hon fått av en vän och den var även närmast till hands.. Tur att den är liten och cremevit, så liiite söt är den!
Huvudsaken att lillan gillar den :) kanske kan börja ta med den till dagis sen som en trygghet...

Till min rubrik - pga dagens stress på stan (har alltså en lång lista på saker som behöver inhandlas) så rann tiden bara iväg och jag började undra om jag verkligen skulle hinna till träningen. Har redan fått en bokningsvarning så ville inte få en till så för ca 2-3 gången avbokade jag passet som jag skulle på med lillasyster... Hon blev inte så glad :( och då blev inte jag heller så glad.. Hatar att göra folk, speciellt en syster besviken! Hade ju lovat att följa med denna gång. Sen sviker jag ju mig själv oxå som lovat att bli mer hälsosam o träna mer... Skärpning!

Känns som att jag ibland går i 200km/h.. Jag har sällan en lugn stund eller "egentid" fast jag har möjlighet till det... Jag kan bara inte slappna av... Efter jobbet undrar jag alltid vad jag nu ska göra och självklart blir det för det mestaatt umgås med lillan men jag kan bara inte låta bli att plocka o dona samtidigt... Bläää... Måste. Leva. I. Nuet.

Imorgon visar jag lite av allt jag köpt :) en del kläder och överdragsbyxor som kommer behövas i förskolan. Det går ju åt och speciellt som lillan kladdar med maten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar