28 mars 2013

Härliga torsdag

En snabb sväng på stan för att köpa något fint till en ännu okläckt bebis. Hittade en underbar gallerfilt i en cremevit färg som blir perfekt när solen börjar titta fram mer o mer. Och visst tyckte blivande mamman det också! En sådan fattades hos dem så vilken bra idé att jag köpte det och inte kläder som det vanligtvis blir :)
Vackra Jemina med sin mage! Fick mig att tänka tillbaka på min graviditet och speciellt tiden omkring BF. Man bara väntade o längtade och när det väl satte igång.. Wow! Äntligen. Snart får vi träffa vår lilla skatt. Några timmar framåt lät det mer "jag vill inte mer!" Men när man förstod att om kanske några minuter är hon här så var man sådär taggad igen och vips kom hon ut och smärtan försvann som om någon tryckte på en offknapp... Häftigt!
Även om jag några gånger tappade fokus totalt och skrek "hjälp!" så ser jag tillbaka på förlossningen med glädje. Tänk att jag klarade av det fast jag trodde att jag kommer gå sönder i två delar haha. Det är en smärta som inte går att beskriva, men samtidigt ren glädje som är ännu svårare att förklara...

Vi njöt av våfflor och lillan var på sitt bästa humör haha. Skönt! Man vet ju aldrig...
Beundrade det nyrenoverade köket och blev också sugen på att få renovera hur man vill.. Nån gång i framtiden hoppas jag! Vårt kök är det sista i hemmet jag är stolt över så måste göra något snart. Små medel kan hjälpa mkt...

Nu är jag så trött o irriterad på att vara trött. Världens tråkigaste människa är jag! Får se vad morgondagen bjuder på. Väckning kl 6 gissar jag på iaf...

Kunde förresten inte låta bli att köpa en till mössa till lillan.. Köpte en leopardmönstrad igår från Kappahl och idag en röd från Lundmyr.. Lillan hade en exakt likadan, fast grå när hon va mindre, men de är ju så fina!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar