16 januari 2013

Ploga då!

Hemskt jobbigt att gå ute när det är fullt med snö.. Tog en promenad till jobbet, sen till familjecentralen för öppna förskolan men inte en kotte var där! Kul! Bara att ta en ännu längre promenad hem. Genomsvettig o trött la jag mig en stund i soffan...
Kul att träffa några arbetskamrater..

Snart börjar jag ju jobba igen, början av Mars.. Ser fram emot det, men lite ångestkänslor börjar dyka upp. Kunde jag så skulle jag vara hemma till nästa höst haha. Tiden går så fort o lillan ska börja gå på dagis i april.. Redan?!
Jag är inte orolig för hur allt kommer att gå, utan tänker mer på hur jag själv kommer att må av att vara utan henne så länge.. Kanske värt att jobba 80% bara? Hehe, vi får se.. Ska ändå bli kul att se henne utvecklas ännu mer o höra vad hon gjort om dagarna med pappa sen på dagis.. Vad kul om man kunde bli hemmafru :) haha. Jobba 40% för omväxlings skull men för det mesta vara hemma o dona o ta hand om barn! Gammalmodig man blivit då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar