29 november 2012

Sega

Idag var vi iväg till hagabadet. Tänkte att vi skulle vara där Max 20-30 minuter,men ååh så roligt lillan hade! Var kvar nästan 45 minuter innan jag började märka av lite trötthet och vi gick tillbaka hem.
Inte alls rädd var hon heller :) plaskade som bara den o ville gå runt till alla andra barn i minipoolen. Kul!

Nu är vi enormt trötta båda två! Lillan sover förhoppningsvis 2 timmar så inte kvällen blir helt uppåner men vi får se hehe..

Bilderna från collagefoto har kommit. Jättefina verkligen! Kul att få 12 olika bilder oxå :) vill inte visa alla här men kanske en iaf :)

Nu ska jag sätta mig med min ViFöräldrar tidning. Såg att de hade frågat två föräldrar om de säger till sina barn "duktig!". En sa absolut ja, den andre var emot det. Läst tidigare om det i olika bloggar och känner någon som inte vill säga duktig till sitt barn.. Det kan ge prestationsånget tex eller att de hela tiden ska söka bekräftelse från andra att de kan något...
"Ja-sidan" menade väl på att det är bra att bekräfta barnet genom att säga duktig så denne känner att hen klarar av saker själv...sen menade han att man ju alltid tycker att sitt barn är duktigt och sin kärlek för barnet ändras inte om hen inte skulle klara av något, vilket man också ska lära barnet..

Är inte helt säker på vad jag har för åsikter om det. (Fanns såklart fler förklaringar) Håller med i en del hos båda sidorna, men hittills säger jag duktig till Inna, får se om det blir ändring på det senare i livet..?
Viktigast är att hon vet att hon alltid är bra precis som hon är!
I mina ögon är hon världens duktigaste på ALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar