09 november 2012

Min åsikt

De flesta har nog inte missat Katrin Z. kritik mot SATS reklamaffisch.
Det blev världens rabalder och visst, det hon sa var lite väl hårt, men alla har ju rätt till en åsikt. Så nu delar jag med mig av min.
Jag håller inte med om allt Katrin menar, men visst är det så himla typiskt att det blir "kränkande, elakt" osv när man talar om mulliga/överviktiga!?
Det verkar helt OK att kritisera "anorektiska modeller", det är vardagsmat.
Hur lätt är det inte att kommentera smala tjejer med diverse elakheter? "ät upp dig, du är pinnsmal" osv, men aldrig skulle man väl säga till en mulligare person "borde du verkligen äta så mkt?".
Vissa tänker inte alls på att det kan såra en smal person precis lika mkt som det kan såra en tjock.
Antar att det är för att idealet idag är ju att vara smal, så tror man att alla verkligen vill vara det också..?
Jag själv kommenterar aldrig andras kroppar på elaka sätt, för jag vet att ord kan såra och vad har jag o göra med om någon är för smal eller tjock? Inte min ensak ju...?

Det jag vill komma fram till med detta stökiga inlägg är att jag tycker att det är synd att så fort man uttalar sig negativt om en större person så är man en elak människa.
Förstår ni hur jag menar?
Vad tycker ni?

(enklast vore ju om alla bara slutade yttra sig och började mind her own business, men det kommer ju inte hända)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar