22 mars 2012

USCH

Mamma frågade mig en dag om livet som mamma känns som jag hade föreställt mig. Och till en del - ja. Men något jag hade riktigt fel om var att bebisgråt faktiskt är jobbigare än man tror. Tänkte innan Inna kom att visst ska bebisar få gråta lite och att det inte är någon fara. Och det är ju så, men hjärtat säger något helt annat. Känns som att jag "lider med henne" och tycker så synd om henne för att hon mår dåligt... Just nu kämpar vi med att få henne att somna på samma sätt som igår, men gråten ikväll
är jobbigare. Man undrar vad som är fel och om hon kommer att få men för livet!

Så kan någon snäll bloggläsare med barn skriva några tröstande rader till en mamma som har tusen olika tankar i huvudet!?

Till något roligare: Kläderna vi köpte :) Fina va? 199 kr/st från Kappahl.


1 kommentar:

  1. Men för livet..det där känner jag igen.
    Och ibland får jag dåligt samvete för att hon gnäller för att jag inte leker med henne och tar ex disken först.Men det måste ju oxå göras...
    Tror att den känslan som du beskriver kommer du ha med dig hela livet som mamma. Vilken tröst..men det är ju sant.
    Inna kommer att veta snart vad som sker efter ex badet mm som du skrev om tidigare. Det är jobbigt men jag tror att det blir jobbigare ju äldre barnet blir. Det är bara vad jag tror. Men inna är inte så gammal än så ni har lite tid på er..gör det som känns bäst så löser det sig.annars är det bara att ta nya tag längre fram (om man vill det). Pussa Inna från mig!

    SvaraRadera