22 mars 2012

Sovrutiner

Vi tänkte börja med godnatt-rutiner nu. Först trodde jag att man kan vänta runt 2-3 månader, men nu är jag lite mer påläst. Började igår med bad, smörja in, amma utan att hon somnar helt och sen la jag ner henne i sängen. Vanligtvis brukar jag låta henne somna helt för att sen bära henne försiktigt till sängen, men då vaknar hon alltid efter 10-20 minuter och är svår att natta om. Läste att det kan långsiktigt vara dåligt eftersom barnet då vänjer sig vid detta och kan inte lära sig att somna själv.

Så när jag la ner henne igår kom såklart skriket, men försökte vänta 2-3 minuter innan jag gick in till henne. Det var dock lite svårt att låta henne gråta "så länge", men så fort jag gick in, gav nappen och smekte lite på pannan så lugnade hon ner sig. Efter runt 5 eller 7 gånger somnade hon helt och sov i 2.5 timmar innan det var dags för mat igen. När jag la ner henne andra gången somnade hon själv igen! Så nu håller vi alla tummar och tår vi har att det ska funka lika bra denna natt och nästa och nästa.....

Igår var vi och shoppade för första gången! Var lite nervös, eftersom man inte vill ha en skrikande bebis i vagnen, mend et gick jättebra och hade hon skrikit så får man ju bara ta in på ett fik och amma. Vi hittade två jättefina "one piece" på Kappahl. Hade behövt handla lite mer för Inna har växt ur nästan alla sina bodys, mend et hade vi inte tid med. Skulle till farmor så vi får ta en annan shoppingdag snart igen!

Lägger upp en bild på kläderna sen, men nu ska jag hänga tvätt, fixa mig och dra till mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar