20 mars 2012

Ge oss sol!

Usch vilken mörk dag det verkar bli. För 2 veckor sen sken solen och man kunde gå ut utan jacka, men nu ser det riktigt kallt ut! Väntar på att lillan ska somna så jag kan duscha och börja fixa mig, så vi kan gå till affären. Behöver köpa lite mat och på tal om det så har jag lagat typ 2-3 olika rätter de senaste veckorna. Känns så tråkigt och vill testa något nytt eller helt enkelt något annat jag brukade laga förut, men känns som att tiden inte räcker till och även om den gör det, så stressar jag mig igenom det.

Igår kom mamma på spontanbesök, så medan hon tog hand om lillan kunde jag städa, hänga tvätt, lämna saker till förrådet och slänga sopor. Vardagssysslor jag inte riktigt hunnit med och lagt åt sidan, men nu är det skönt att slippa se dom där sakerna som inte hör hemma på hallgolvet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar