19 februari 2013

Om sanningen ska komma fram..

Denna dag har bestått av massa lek. Inna härmar allt jag gör och kanske förstår hon "lek" mer o mer...? Jag matade nallarna och sa namnamnam, Inna gjorde precis likadant! Sen gav hon dem lite o dricka också :) som jag skrattade! Det var så roligt att se henne leka på detta vis. Hon ska även stoppa om dockan i vagnen med täcke.. Så gulligt!

Imorse sa vi hejdå till syrran och L. Kändes plötsligt väldigt tomt o tyst haha.. Längtar redan tills vi ses igen! Så roligt vi har tillsammans :)
Inna var som alltid efter fartfyllda dagar extra trött och sov lite över 2 timmar på dagen. Stackarn är fortfarande förkyld men hon orkar vara sitt busiga jag ändå!

Och nu till sanningens ögonblick - jag har inte tränat på över 2 månader! Inne på tredje nu!! Alltså FY!! När ska jag komma in i det?
Jag VILL och tänker ofta på hur skönt det
är med träning, meeeeeen... Ååh! Dumma mig! Imorgon blir det förändring! Önskar jag hade någon som typ belönade mig varje gång jag tränat och straffade varje gång jag skippat! Haha, någon frivillig? Straffet kan vara typ.... Lägga ut en skitful bild på mig på FB? Då skulle jag aldrig våga fuska.. Haha. Skulle nog behöva en stenhård PT... Var jag rik så...
Men jag vet. Vill man ha förändring är det BARA du själv som kan göra något åt det.. Jag klagar inte för jag tycker inte det är OK när folk klagar över sånt de har makt över.. Detta är mitt eget fel så jag kan inte klaga.
Skulle jag börja träna och äta ordentligt så VET jag att jag kommer att få den där kroppen jag vill ha och må bättre även inombords! Så vad är problemet? Latmask!!
Arg arg arg..
Efter detta erkännande och arga inlägg blir det F.Ö.R.Ä.N.D.R.I.N.G. Bara jag har makten över mitt liv och nu orkar jag inte längre bara läsa på om näringslära, träningstips och se inspirerande bilder på andra duktiga människor som tagit tag i sitt liv. Att läsa löser inte mina problem och till sommaren ska jag ha nått min målvikt och känna mig allmänt piggare, friskare och energisk..
Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar