07 februari 2013

Hemmadag

Denna dag spenderade vi hemma. Mkt lek o stoj, lite städning och matlagning såklart.. Inte varit utomhus alls tyvärr. Verkade vara fint väder och var sugen på lite pulkaåkning, men det tar vi igen imorgon istället!
Lillans kalasdekorationer har förresten kommit. Fint kommer det att bli :) ser fram emot att träffa alla nära o kära igen, det var ett tag sen..

Tidigare ikväll satt vi o kollade på gamla bilder o videoklipp på en mini Inna. Det var roligt att minnas tillbaka. Särskilt roligt var en video på när jag ammade henne och så fort S sa nånting så kollade hon nyfiket upp. Minns det som igår. Var jobbigt emellanåt speciellt när man var hemma hos någon annan och hon släppte taget så fort man sa något haha. Men det är ett rolig minne :)
Trodde aldrig att jag skulle säga det men jag saknar amningen lite. Otroligt jobbigt var det att behöva gå upp flera ggr per natt, men när man väl låg bredvid varandra och jag såg lillan njuta och somna om lugnt, då var det bara mysigt! Hade vi fått sova mer och Inna inte börjat bita, så kanske jag hade ammat längre! Problemet var just det med sömnen och de små vassa tänderna! Det var det som fick mig att längta till att inte behöva amma mer, men nu vill jag nästan tillbaka haha. Nä, det va bäst såhär för oss alla! Att man saknar de små stunderna gör nog alla nån gång :)
Får se med nästa barn, kanske ammar i sju år som vissa gör? Hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar