15 april 2012

Söndag

Skruttan har börjat sova så duktigt i sin säng. Har ju använt vagnen ganska länge men nu är jag less på att släpa den uppåner för spiraltrappan när man ska ut osså in igen. Det har gått jättebra. använder en mjuk skön filt som hon ligger på så det blir lite ombonat och inte känns så tomt runt henne.
Igår kollade jag och S på bilder från när hon precis hade kommit till världen. Och hon har verkligen förändrats! Så roligt att se hur alla kläder bara hängde på henne, medan man nu får sortera bort ganska mycket haha. Så hon växer!
Hade några videosnuttar också, men en fick mig att fälla några tårar. Hon låg på skötbordet och grät lite och det lät sååå gulligt. Så hes hon var och fick knappt ur sig gråtet ordentligt. Nu är det ju raka motsatsen! (och värre lär det ju bli haha).

Imorse var jag sådär trött igen och kände mig helt knasig. Skulle amma lillan, men var så borta att jag inte riktigt fick till ställningen ordentligt. Brukar ju ligga bredvid henne på sidan, men det blev bara sååå krångligt och lillan bara grät och blev irriterad. Måste ha sett roligt ut! Kändes som första gången haha. Var tvungen att väcka mig själv ordentligt och S frågade tom om jag verkligen var vaken! USCH.
Nu ska det bli ändring på det här. Måste helt enkelt lägga mig samtidigt som henne så jag orkar. Senaste kvällarna har jag suttit uppe och kollat film till ganska sent, men det får jag nu glömma.

Idag tar vi en promenad till Ica, sen kanske till mamma om jag orkar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar