17 april 2012

Morgonlek

Nu leker lillan i sittern som varje morgon. Hon älskar med den prasslande boken och släpper den inte med blicken! Så kul att se när hon slår på den så den flyger runt. Så smart att man kan hänga den i babygymet så hon når.
Ingen sovmorgon idag inte. Hade inte förväntat mig den överraskningen heller haha. Händer nog bara någon gång då o då.

På dagarna sover lillan bara ca 20-30 min åt gången. Man hinner inte med jättemkt då och jag trodde att bebisar sov längre än så. I vagnen sover hon gärna längre men inte i sängen. Försökte hitta några tips på nätet hur man kan få bebisen att sova längre även i sängen (på dagarna alltså, nätterna funkar bra), men hittade inte så mycket. Mest föräldrar på olika forum som beklagar detta och väljer att gå ut på promenad istället. Men man vill ju kunna passa på med diverse måsten när bebben sover...
Någon som känner igen detta??

2 kommentarer:

  1. Jag hade så ibland med Olivia.. då satte vi på radion i sovrummet så sov hon bättre... :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där.I flera månader gick jag alltid ut med L när hon skulle sova (två gånger om dan). Nu gör jag inte det längre just pga att jag måste hinna med allt annat oxå. Annars är det bara fördelar både för mamman och barnet att vistas mycket ute:) Nej det gick tillslut inte att göra så VARJE gång. Hon har nu vant sig att sova i INNE i vagnen istället, det går jätte bra. Sängen sover hon i bara på kvällen/natten. Kanske är det bra för då vet dem att när dem hamnar i sängen så är det dags att sova för natten. Om du fattar?haha..
    Som sagt, det är bara prova alla möjliga sätt, tillslut hittar ni och Inna det som passar henne bäst.
    Kramar till er!!

    SvaraRadera