27 april 2013

Har jag fel?

Har läst på lite om det där uppåner vända korset som stör mig.. Många hävdar att det inte alls är antikrist med detta kors då den symboliserar Petrus korsfästelse. Han ansåg sig inte vara värdig att dö som sin Herre.
Vet inte om detta är sant (inte hunnit researcha ordentligt än), men som flera kommentarer löd: inom satanismen har det använts uppåner vända kors för att visa att man hatar det den står för och i vissa ritualer ingår det att ha sådana, samt bränna Bibeln mm.
Idag används det knappt, så jag tycker att vi lämnar den modegrejen åt betraktarens ögon. Den kan betyda två saker, för mig ondska. För dig?

Och när vi ändå nämnt ondskan...
Jag får aldrig nog av konspirationsteorier... Följer flera konton på IG som "avslöjar" hur USA (som styrs av illuminati=onda rika familjer, googla!) själva står bakom tex 9/11 och Boston bombningen.. Jag vet på riktigt inte vad jag tror o inte tror, det är extremt invecklat, men intressant är det! Och visst undrar man lite extra ibland haha. Obama är tex en docka som lyder order, Jayz sjunger symboliskt och Rihanna dansar symboliskt osv.. Allt har med (som det står på 1 dollarsedeln) "new world order" att göra. Musikbranschen, politikerna och framför allt media styrs av ett visst antal familjer.
Skulle kunna prata om det här i evigheter, men som sagt - det är invecklat!
Onda människor är det iaf!

Med det sagt vill jag dela med mig av ett par bilder från senaste konspirationsflödet på IG :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar