14 december 2012

Vad händer med världen?

Usch va dåligt jag mår. Skolmassaker igen i USA! Nu har flera oskyldiga små barn skadats eller mist livet.. Det måste vara en förälders värsta mardröm! Att förlora sin son eller dotter alltför tidigt. Mina tankar går åt alla de drabbade. Haft en klump i magen denna kväll då jag tänker massa hemska tankar.. Att livet faktiskt är så skört och våra kära kan lämna oss vilken sekund som helst.
Ursäkta om det ger någon ångest men så är det...
Det enda vi kan göra är att värdesätta den tid vi har tillsammans. Strunta i alla små bråk och bli alltid sams! Lägg energi på det som är viktigt och betyder något för dig! Det som får dig och andra i din närhet att må bra...
Ibland behöver man stanna upp mitt i all stress och bara njuta av det man har!
Det har jag fått göra i lugn och ro ikväll.

S är på julfest med jobbet, lillan somnade efter 20 minuter i sin egen säng och jag tog det bara lugnt och tänkte på allt det jag har att vara lycklig över.
Min älskade sambo och dotter, min älskade familj och de få, men nära och viktiga vänner jag har! Jag är frisk, känner nig trygg, har en lägenhet jag trivs i och ett bra jobb.
Jag är lycklig!
Jag önskar att alla fick vara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar