27 december 2012

Skrattfylld dag

Denna dag har varit helt underbar! Så mkt skratt, bus och mys som man behöver!

Började dagen med en promenad till Haga centrum där vi först handlade mat, hämtade ut ett paket med smink som jag köpt på tradera, köpte en julklapp (den sista!) och tog en liten fika. Vi hade så roligt bara jag och Inna där vi satt och delade en chokladboll, jag drack kaffe och hon saft. Vid bordet bredvid oss satt en liten flicka, runt två år som fascinerade Inna. Hon släppte inte blicken från henne! Haha. Även hon kollade på oss länge..
Kul att Inna är så intresserad av andra barn nu. Även när kusinerna var på besök försökte hon hänga med de i deras bus!
Efter fikat gick vi till blombutiken där den där sista julklappen skulle köpas o jag lät lillan komma ner från vagnen o gå runt med mig. Va roligt! Hade självklart stenkoll så hon inte rörde ngt ömtåligt, det hade varit katastrof om något gått sönder... Istället drogs hon hela tiden till en låda full
med kottar. En sån ville hon så gärna ha så den fick följa med hem haha. Jag tror hon höll i den sammanlagt en halvtimme?!

På eftermiddag/kvällen fortsatte buset . Jag höll på att diska lite medan lillan satt på golvet o lekte. Självklart bestämmer hon sig för att ställa sig upp och tar tag i mitt ben. Det gick bra, men va hände sen? Hon släppte och gick till stolen som stod bredvid! Jag tar då fram mobilen i hopp om att lyckas spela in några steg och om jag lyckades! Ungen gick runt i hela köket! Med hjärtat i halsgropen går jag bakom henne o filmar. Hon har nämligen inte lärt sig att "ramla rätt" på rumpan när hon tappar balansen utan faller som en stolpe haha. Men det gick så bra så och efter det skulle hon hela tiden gå själv.. Från varfagsrumsbordet till soffan till tvbänken osv.

När S kom hem fortsatte buset... "Älskling jag ska testa att läsa hela boken för henne"... Aa lycka till! Våran tjej gillar inte riktigt att sitta still haha. Det gick ändå bra en stund och Inna härmade alla djurljud S gjorde.. Meeeen det slutade med att båda hoppade i sängen! Hahah.
Tänkte på "två små apor hoppade i sängen" men tur att ingen ramlade och slog huvet!

Nu ligger jag i sängen och är supertrött. Stackars lilla ligger i sin säng och hostar en del. Tur att hon fortsätter sova, men låter inte alls trevligt! :(

Oj vilken bok jag skrivit här haha. Men det är sånt här jag vill minnas och bloggen är ju till bra hjälp!
Har bara njutit och skrattat idag, precis så det ska vara :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar