30 december 2012

Trött

Imorse hade jag ingen lust att gå upp.
Blev bortskämd igår med en sovmorgon till 9.30 men idag vaknade lillan före kl8. Som tur är kan vi ligga och vakna till 20-30 minuter.
Har ätit frukost och satte igång en maskin med kläder.

Idag ska vi försöka hinna med en sväng till mamma och pappa. Behöver bara dra en förbi svärföräldrarna för o hämta mina strumpbyxor osså tänkte jag kanske färga håret :)
Imorgon är det äntligen nyårsafton.
En ganska överskattad dag för de flesta kanske, men vad är det för negativt med det egentligen?
En ursäkt till att få klä upp sig, sminka sig o fixa sig fin :) inte alltid man gör det! Sen tycker jag att det är fint att tänka på året som gått och om man vill förändra något inför nästa. Lite som en nystart?
Nyårslöften har jag sällan hållt på med, men denna gång tänkte jag se hur länge jag kan hålla ett sådant!
Våra fikastunder ska minskas drastiskt! Lillan har fått lite för mkt gottigott senaste tiden och även jag! Så mest för hennes skull ska jag tänka på att vi inte ska äta så mkt sött.
Före graviditeten tänkte jag visst vara hård med sånt, men det förändrades snabbt, tyvärr. Helt onödigt med massa socker för små barn!
Får de hur länge det håller :) nån gång då o då ska hon självklart få äta lite gott ;)
Har för mig att ca 20% av alla som har ett nyårslöfte lyckas hålla det i mer än 6 månader hehe.

Nu ska vi fortsätta leka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar