26 december 2012

Det va ett tag sen nu...

Haft fullt upp senaste tiden så bloggen har fått vila. När man väl har tiden att uppdatera så prioriterar man annat, men nu blev jag sugen på att skriva lite igen :)

Har firat jul hela 3 ggr i år. Den 21 var Uppsalorna här och den 24 gick vi till mamma o pappa på julfika för att sen ta hand om en sjuk dotter :(
Igår var Linköpingarna här o vi firade lite för sista gången i år. Fick bli så denna gång eftersom jobb krockade.. Kul har vi haft med alla, men måste säga att jag föredrar det traditionella sättet så vi får hoppas på det till nästa år...
Det bästa är iaf att umgås tillsammans och se barnen öppna sina klappar!

Snart kommer nyårsfirandet.
Då kommer vi som alltid vara hos mina svärföräldrar, äta godaste balkanmaten, umgås och dela ut presenter då med :)
Hoppas bara att lillan inte blir alltför skrämd av alla fyrverkerier..!

Nu händer det mycket i min flickas liv.. Lär sig mkt nytt och det är så roligt att se hennes utveckling. Nu kan hon ta flera steg alldeles själv (13 som rekord, ja jag räknar ivrigt!), ställa sig upp och dansar o gör rörelser till olika sånger.
På tal om att ställa sig upp- när jag sminkade mig idag kunde jag knappast göra det ifred som förut då hon suttit bredvid med ngn leksak eller ngt att äta.
Nu vill hon ju självklart upptäcka sin omgivning så varför inte nå upp till mammas sminklåda o slänga allt på golvet..? Åå så roligt det var! Enligt henne då! Jag fick snällt sätta ner henne, försöka tvätta bort de fläckar av ögonskuggor på golvet för att sen börja om från början.. För inte vill man väl sitta stilla på golvet?
Det är så där jobbigtroligt när sånt händer.. Jag skrattar åt hennes bus och tycker hon är så söt när hon kämpar med ngt, men fy så jobbigt att hela tiden plocka upp grejer o torka golv!
Inte blev golvet så rent heller eftersom jag fick bråttom till mellandagsshoppingen. Hittade några julklappar (nyårsklappar?) och en klänning till Inna. Inte mer än det...

Skönt att S är ledig i 2 veckor. Vi bara njuter av all tid vi har tillsammans. Tar det för det mesta lugnt bara. Som sagt har lillan varit sjuk med feber, men nu är det mest bara lite hosta som stör..

Oj nu visar klockan 00.40! Dags o sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar