12 juli 2012

Tvätta kläder

Jag som är så trött, trots att klockan bara är 20.30, måste sitta o vänta på att tvättmaskinen kört klart och sen hänga all tvätt.. Tänk om man hade en egen hushållerska som fixade allt!? Fast så bortskämda är vi ju inte! (men bara nån gång ibland?)

Lillan var riktigt trött hos mamma och sov för det mesta under tiden jag va på stan. Hittade det jag var ute efter och tror att lilla L blir så glad :) Även Inna fick en liten leksak och jag njöt av Burger King alldeles för mig själv...

På bussen på vägen hem fanns idag en hel del idioter.. Kom in en gammal dam med rullator och inte en enda kotte flyttade på sig så hon kunde få sätta sig längre fram. Folk bara glodde och satt så gott på sin plats. Har man inget samvete?
Jag gick fram och frågade hur det gick och sa att "du kanske kan få sätta dig här någonstans om någon kan flytta på sig...?". Som tur var fattade iaf EN person vinken och erbjöd sin plats och damen blev så glad och tackade.
Lite chockad blev jag faktiskt.. Att vissa människor inte lärt sig lite hyfs??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar