18 juli 2012

Banangröt

Idag köpte jag med mig sempers banangröt till lillan. Tänkte börja ge henne lite på kvällarna om hon tycker om det, sen öka mängden allt eftersom... Vi får se hur det går! Någon med erfarenhet som vill dela med sig?

Känns väldigt tyst nu när vi är hemma i Örebro.. Inte lika mkt lek o bus som i Uppsala haha. Kul att kusinerna tyckte om varandra iaf :)

Idag blev lillan vaccinerad. Gick väldigt bra trots att man blir lite ledsen för hennes skull men hon lugnade ner sig fort efter lite gråt. Hon gav sköterskan onda ögat efteråt! Duktig tjej.

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt för dig att börja ge Inna lite annat! Jag tyckte att det var super kul, tror Maija gillade det också! :)

    Jag fick tipset av någon att det var bäst att prova något nytt på förmiddagarna, i fall att de skulle reagera på något sätt, få magont och så vidare.. då är det ju "bättre" att ha ont på dagen än på natten, då alla villa ha sin natt-vila. Så det valde jag att lyssna till, och för oss funka de toppen! Maija älskade de där olika grötarna, speciellt nestlés äppelgröt. Vi använde mest nestlé till Maija,jag tyckte att de smaka bättre och hade bättre konsistens.

    Lycka till i matdjungeln! :) Kram Anneli

    SvaraRadera