26 maj 2012

Ett till inlägg...

... Läste precis på syrrans blogg om hur trött hon är på att folk, okända som bekanta ska komma med kommentarer om hennes dotter, t.ex. "oj, hon är nog för varm" eller "du måste ge henne mycket vatten". Så jag ville också ta upp detta och jag tror många, speciellt yngre föräldrar känner igen detta fenomen då alla andra så gärna ska "tipsa" om en massa olika saker.

Jag själv har börjat och ska fortsätta ännu mer med att säga ifrån gällande dessa "tips" jag får av andra. Tro mig kära läsare, jag vet vad som är bäst för min dotter och allt man bör tänka på vad gäller kläder, krämer och puder etc.. Inte nog med att jag läser om precis allting, så har jag lärt mig av min dotter vad som passar henne bäst och även om det inte passar allas tankesätt så är det ju MIN dotter...

Man känner sig så otroligt DUMFÖRKLARAD när man får höra "du måste smörja henne där". SÄGER DU DET? Jag som trodde att det är jättebra och skönt att ha så torr hud där!
Haha, ne. Sluta med det gott folk. Alla föräldrar vill sitt barns bästa och jag tror att de flesta vet precis vad det är för just sitt barn. Det pratade vi om på föräldragruppen också, om att andra måste respektera de val man gör och det tankesätt man själv har som förälder. Gällande allt- från krämer, till mat till uppfostran. Det är en helt annan sak om man frågar om råd eller undrar över något, men dessa onödiga kommentarer gör mig, precis som min syster och förmodligen många andra mammor så så så trött!

Hoppas ni förstod något av detta och om det är någon läsare som känner igen sig eller har andra tankar så lämna gärna en kommentar :) Är intresserad av att höra andras åsikter också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar