07 maj 2012

Det nya livet

...Som rubriken säger "det nya livet" och ja, jag har verkligen fått ett nytt liv. Det har varit överväldigande sen dagen Inna skrek för första gången - nya tankar och känslor som man inte kan ha om man inte har egna barn. Den kärlek man känner är enorm och går inte att beskriva med tillräckliga ord. Glädje, beskyddande, varm, härlig....orden känns bara fjuttiga! S gav mig det vackraste som finns och jag känner mig så lycklig med min familj. Mitt liv blev som jag önskade!

Jag började tänka på de första dagarna här hemma med Inna hur orolig jag var! Varje litet ljud fick mig att hoppa till och när något dunsade till hos grannen tänkte jag de värsta tankarna och sprang in för att kolla att det inte var lillan som hade ramlat! När hon hostade till fick jag panik!
Med tiden lär man sig att slappna av mer, men idag hände något så otroligt läskigt som fick mig att undra om jag ska ringa 112! Nu kommer detta låta så larvigt i vissa öron, men det var ingen trevlig upplevelse.
Skulle byta om på tjejen och helt plötsligt börjar hon göra så konstiga ljud, typ som att hon kippade efter andan! Hon grät inte, utan började bara låta så från ingenstans.. Så gjorde hon några ggr innan hon började gråta. Jag tog upp henne i panik och tänkte att det skulle hjälpa henne andas bättre och då lugnade hon ner sig och inga fler såna ljud! Nu sover hon och jag skriver detta med flera pauser då jag måste gå in och kolla till henne.

Min lilla sötnos <3

1 dag gammal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar