07 juni 2013

Roligheter o tips

De senaste dagarna har vi äntligen fått umgås alla nära o kära igen :) systrarna har samlats och imorgon fortsätter roligheterna. Hoppas bara lillan inte blir värre nu under natten. Vaknade snorig imorse och har gråtit en del nu på kvällen o natten. Jag tror hon börjat drömma väldigt mkt också för då o då andas hon som om hon blir rädd eller upprymd... Om ni förstår va jag menar :) låter konstigt iaf o hon rycker ofta till. Stackarn.

Vill dela med mig av ett litet tips för er småbarns föräldrar :)
Om ni brukar, som jag, låta barnet vara med o hjälpa med att stoppa in smutstvätt i tvättmaskinen så kolla igenom maskinen innan ni startar!
Blev väldigt förundrad över alla vita prickar på kläderna när jag skulle hänga de på tork. Tänkte att maskinen säkert gått sönder o tvättpulvret satt kvar i kläderna. MEN vad hittade jag sen? En blöja! Ungen ville tvätta sin blöja! Som den såg ut då haha. Fick mig ett gott skratt och körde en extra sköljning.
Nu vet jag iaf till nästa gång - kolla igenom lite snabbt innan, nästa gång kanske en mobil ligger där...?

Antar att hon la den där när jag skulle hämta en till smutsig tröja ur väskan.. Passade på när mamma inte såg :) tokungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar