15 juni 2013

Inte en jättetrevlig dag

Lillan har för det mesta varit seg o gnällig idag. Sov väldigt dåligt på dagen så vi tänkte ta en tur med bilen o hoppas att hon då skulle sova bättre.. Det gjorde hon inte men vi åkte en sväng till hjälmarbaden och efter det hem o åt. Tog en promenad sen o tänkte geocacha. Slutade med noll skatter och en stund på lekplatsen.
Där fanns två nyfikna tjejer på 6-7 år som ställde massa roliga frågor. De kunde inte tro att jag är mamma för jag "ser så ung ut" hahah man tackar! De trodde jag var Innas storasyster.
Hur härligt är det förresten inte med brutalt ärliga barn?! Ok, på gott och ont... Men det var lite komiskt när de sa att lillan ser mer ut som en pojke än en flicka!
Jag frågade varför de tyckte det och det kunde de inte förklara "men iofs har hon en tjejnapp"... "Ni kanske tycker det för att hennes kläder kommer från killavdelningen?" "VA?"
Ojojoj.. Intressant var det iaf.
En grej som störde mig dock - när vi skulle hem sa de att de då oxå var tvungna att gå hem. Varför undra jag såklart (deras hus var 20 m från parken) och de berättade då att de bara får vara där om det finns ngn vuxen. Ööööh va? Haha. Ska jag med andra ord ansvara för andras barn utan att ens veta om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar